Lyžařský výchovně-výcvikový kurz 2011 v Bedřichově

25. 1. 2011

Pyšelští žáci na horách

Základní škola v Pyšelích pořádá již tradičně lyžařský kurz v Bedřichově v Jizerských  horách. Letos se zúčastnilo devatenáct žáků naší školy.

Letošní zima je štědrá na sníh i mráz, ale týden před odjezdem na hory začala obleva-sníh se ztrácel před očima-JARO JE TADY-pomyslela jsem si.

V okolí Bedřichova se zelenala tráva a já doufala, že páni vlekaři sjezdovku MALINOVKU udrží sjízdnou.

A bylo to tak. Sněhové podmínky byly úžasné a naši školáci si užili skvělých zimních radovánek. Průběžně připadával prachový sníh – nemělo to chybu.

Všichni žáci zvládli průpravu sjezdového lyžování a mohou se jenom zlepšovat. Myslím, že to byl povedený týden na lyžích a čerstvém horském povětří a děti na něj budou dlouho vzpomínat.

Touto cestou bych ráda poděkovala panu JUDr. Koudelkovi, který přispěl finanční částkou na uhrazení dopravy-DĚKUJEME.

Přeji všem žákům, aby si nadále užívali zimních sportů a aby jim každý sport přinášel radost a uspokojení.

Iva Pěkná

učitelka TV

Dne 16.1.2011 jsme započali cestu do Jizerských hor, přesněji do Bedřichova. Když jsme dorazili a spatřili chatu Vermont,většina z nás byla již obeznámena s exteriérem i interiérem chaty, protože se již dříve podívala na webové stránky chaty. Přesto byli všichni natěšení a zvědaví. Poté, co jsme se ubytovali a vyslechli jsme si pravidla chování, jak na sjezdovce, tak v chatě, šli jsme se podívat na sjezdovku s poměrně originálním jménem Malina.

První ráno bylo poměrně klidné (i přes noční procházky po chatě :D) , ale hlavně v začátečnících  se hromadila zvědavost, jak vlastně bude sjezdovka vypadat, jak jim půjde lyžování atd . Po snídani nás čekala první cesta nejdříve k chatě Ludmile, která se nacházela jen pár metrů od sjezdovky a v které jsme měli uskladněné lyže a lyžařské boty. Cesta

v lyžařských botách a s lyžemi na zádech byla velice namáhavá, ale zdárně jsme ji všichni zvládli. A konečně to bylo tady . Zatímco zkušení lyžaři šli na velkou sjezdovku, my nelyžaři jsme navštívili sjezdovku pro začátečníky. I přes začátečnické pády  jsme po prvním dni všichni měli povolení navštívit velkou sjezdovku. A upřímně můj první dojem byl příšerný, výška, ve které jsme se pohybovali (ač pro ostatní to bylo naprosto v pohodě) mi přišla ohromná. Lyžaři v dálce vypadali jako tečky a já se každou chvíli rozplácla a nebo skončila na zadku. I když ze začátku mi jízdy na velké sjezdovce přišly dlouhé a také jsem je hrozně dlouho sjížděla (to kvůli těm pádům),  přibližně v půlce druhého dne už jsem zdárně sjížděla všechny cesty bez pádů, obloučky již střihala bez problémů a na vleku nedostávala strach, že „ten kopeček tam v dálce nesjedu“ .

Večery jsme trávili v jídelně, kde jsme ve skupinkách vymýšleli vždy jeden den hry a zábavné aktivity pro ostatní. Některé dny jsme si po hrách promítali, jindy jsme hráli hry, které vymýšlely paní učitelky ( o bonbony ;-)) . Jinak večerka byla v deset hodin - ovšem kdo by od dětí čekal, že půjdou tak brzy spát ,že ;) . Měli jsme tedy povoleno povídat si (u toho neskončilo ) a i když první noc byly problémy, poté už byli všichni v klidu ( ono když celý den lyžujete, tak jste taky unavení)  a tak si snad odpočinuly i paní učitelky.

Čas nám díky opravdu plnému programu plynul velmi rychle. A tak se nezadržitelně blížily závody ve slalomu. Já osobně jsem byla velmi nervózní (a taky oprávněně) a když jsme viděla kužele postavené na můj vkus až moc u sebe, byla jsem na omdlení. První jízda dopadla hrozně - prokličkovala jsem slalom v takové rychlosti, tudíž jsem dva kužely ani neobjela, takže první čas se mi nepočítal. S druhým pokusem to nebylo a nic lepší. Protože jeden z kuželů byl sražený, najela jsem od něj a opět mi nebyl pokus počítán. Na ten třetí jsem to zvládla – pomalu, ale zvládla v kuse a v celku. Náramně jsem si oddychla a poslední odpolední lyžování jsem si náramně užila.

Večer nás čekalo vyhlášení. V závodě jsem skončila jako poslední, ale nějak mě to netrápilo,  hlavě že jsem to sjela. Náš tým Omrzliny  skončil jako třetí, což je taky hezké. Poté následoval zmrzlinový pohár, který jsme si všichni náramně vychutnali. A pak následovala diskotéka. Všechno jsme si zařídili sami - hudbu,osvětlení atd . A patřičně tancovali na muziku všeho druhu. Uprostřed diskotéky jsme šli vypustit lampiónky štěstí, které byly nádherné v kontrastu s padajícím sněhem. A pak už se jen tančilo asi do jedenácti hodin.

Ráno nás čekala poslední snídaně pak balení a čekání na další školu, která si přijela užít pobyt. Cesta domů byla plná zážitků. Všichni se těšili domů, ale nikomu se nechtělo z nádherných hor. Doma nás přivítali rodiče a všem nám zbyly už jen vzpomínky na to, jak si někteří jeli zalyžovat, ale někteří se lyžovat naučili a získali cennou zkušenost do života …..

PS: Vypadl mi tam poslední mléčný zub :D

Bára (BČV) Veselá, 7.tř.

Dne 16.1. jsme okolo 13. hodiny nasedli do autobusu, který nás dovezl až před samou chatu VERMONT.Když jsme se ubytovali, sešli jsme se před chatou a šli se podívat na sjezdovku, na kterou jsme měli další den jezdit.

(PO)  Druhý den nás paní učitelka vzbudila v 7.30h a hned poté jsme se oblékli a šli na snídani. Pak jsme měli  sraz před chatou v 8.45. Šli jsme 1 km

, než jsme došli k naší sjezdovce. Poté jsme si nasadili lyže (které jsme měli v druhé chatě,která se jmenovala LUDMILA ) na záda a šli jsme na sjezdovku. Vyjeli jsme  kotvou na kopec, jezdili jsme až do 11.30h, protože jsme museli jít na oběd.Po obědě jsme měli pauzu.V 13.45h jsme opět šli tou samou cestou na sjezdovku.Lyžovali jsme do 16.00 h, kdy zavírali vlek.

Večeře byla v 17.30 a po večeři jsme hráli hry.Byla jsme 4 družstva. Já jsem byla v družstvu OMRZLINY.

Každé družstvo každý večer vymýšlelo nějaké soutěže.

Večerku jsme měli v 22.00 h .Tak to šlo den za dnem.